Recenze knihy Móda v ulicích protektorátu

Ženy milují módu od nepaměti a to platilo i v době Protektorátu Čechy a Morava. Tato doba přináší nové úsporné střihy, zajímavé kombinace barev a materiálů a samozřejmě přešívání, které udává zcela nový módní směr.

Módní záležitost láká ženy už od nepaměti. A jaký vliv měla na ženy móda v období Protektorátu Čechy a Morava? Kniha od Miroslavy Burianové, Móda v ulicích Protektorátu, nás zavádí do tamní doby, která dala módě zcela nový směr. Tak například se představují nové úsporné střihy, kombinování a přešívání. Na jedné straně ženy obdivovaly v biografech velké plesové toalety a luxusní kožešiny na hvězdách stříbrného plátna, na straně druhé byly oděvy podřízeny přídělovému systému a zboží na černém trhu nebylo pro běžného obyvatele dostupné.

Kniha upoutá velmi kvalitní a propracovanou grafikou. Díky fotografiím ukazuje, jak se proměňovala módní linie, jak řešili výrobci i ženy nedostatek materiálu, ale i k jakým příležitostem se nejrůznější oděvy oblékaly. Co nosil státní prezident Emil Hácha a členové vlády, v čem se na plese objevily Lída Baarová a Adina Mandlová, ale i jak vypadaly pracovní šaty prodavačky či sportovní oděv. Přečtěte si tehdejší každodenní realitu života v protektorátu. Zajímavé na ní je, že například obsahuje dosud nepublikované pamětí osobností i reprodukce z dobových společenských časopisů. Móda je vizuální téma, které pouze v kombinaci s dobovými fotografiemi, fotografiemi sbírkových předmětů, reklamou, ale hlavně vynikajícími dobovými módními kresbami umožní čtenářům udělat si konkrétní představu o eleganci, kterou období protektorátu navazovalo na první republiku.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.